Algemene voorwaarden Slapy
Definities
Slapy: Slapy, gevestigd te Groningen aan de Spinelstraat 23, 9743 HS onder KvK nr. 97767549.
Klant: degene met wie Slapy een overeenkomst is aangegaan.
Partijen: Slapy en klant samen.
Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Overeenkomst: de koopovereenkomst tussen Slapy en klant.
Product: het artikel of de dienst die door Slapy aan klant wordt geleverd.
Artikel 1 – Bedrijfsgegevens
Slapy - Import en internetverkoop van non-food producten
Vestigingsnummer: 000062969536
KvK-nummer: 97767549
BTW-nummer: NL005286500B73
E-mailadres: slapyzakelijk@gmail.com
Website: www.slapy.nl
Telefoonnummer: 0634690061
Vestigingsadres: Spinelstraat 23, 9743 HS Groningen
Bereikbaarheid: Wij zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar. Mocht u ons niet direct kunnen bereiken, dan reageren wij binnen 48 uur op uw bericht.
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Slapy.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
- Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
- Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Het aanbod
- Slapy koopt alle producten zelf in en test deze voorafgaand aan het op de markt brengen om kwaliteit te waarborgen.
- De aangeboden producten (zoals slaapmaskers, blauwlichtbrillen en andere slaapgerelateerde artikelen) worden zo volledig en nauwkeurig mogelijk omschreven.
- Alle productfoto's zijn door Slapy zelf gemaakt en geven een realistische weergave van het product.
- Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Slapy niet.
- Bij elk product wordt informatie verstrekt over de prijs (inclusief BTW), verzendkosten en verwachte levertijd.
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt. Bij uitverkochte producten wordt u hiervan op de hoogte gesteld.
- Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 4 – Prijzen
- Alle prijzen die Slapy hanteert zijn in euro's, inclusief BTW en exclusief eventuele overige kosten zoals verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
- Alle prijzen die Slapy hanteert voor zijn producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Slapy te allen tijde wijzigen.
- Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Slapy niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
- De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod door Slapy en het voldoen aan de bijbehorende voorwaarden.
- Slapy bevestigt de ontvangst van de bestelling per e-mail binnen 48 uur.
- Eigendomsovergang vindt plaats na volledige betaling en fysieke overhandiging van het product.
Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn
- Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij anders aangegeven.
- Betaling dient direct bij bestelling te geschieden via de aangeboden betaalmethodes (zoals iDEAL, creditcard of andere via de webshop).
- Bij mislukte betaling wordt de bestelling niet in behandeling genomen en ontvangt u hiervan bericht.
- Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is.
Artikel 7 – Gevolgen niet tijdig betalen
- Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Slapy gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is.
- Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd aan Slapy.
- Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Slapy zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Slapy op de klant onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 8 – Levering en uitvoering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Slapy verzendt via PostNL of DHL, tenzij anders overeengekomen.
- Bestellingen worden doorgaans binnen 1-3 werkdagen verzonden. Werkdagen zijn maandag t/m vrijdag, exclusief erkende feestdagen.
- De maximale levertijd bedraagt 14 dagen, tenzij anders aangegeven.
- Als levering vertraging oploopt, ontvangt u hiervan tijdig bericht per e-mail.
- Het risico van beschadiging of vermissing ligt bij Slapy tot het moment van fysieke overhandiging aan de consument of een door de consument aangewezen derde.
- Bij afwezigheid tijdens bezorging gelden de voorwaarden van de bezorgdienst.
- De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.
- Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
Artikel 9 – Verpakking en verzending
- Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Slapy niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
- Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Slapy.
Artikel 10 – Herroepingsrecht en retourneren
-
Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
- het product in perfecte, ongebruikte staat is
- het geen product is dat om hygiënische redenen niet geschikt is voor retour (zoals slaapmaskers en andere persoonlijke verzorgingsproducten)
- het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
- de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud
- de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
-
De bedenktijd van 14 dagen vangt aan op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling.
-
De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via slapyzakelijk@gmail.com.
-
De retourkosten zijn voor eigen rekening van de klant.
-
De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Slapy, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
-
Gebruikte producten kunnen vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd worden.
-
Binnen 14 dagen na ontvangst van de goedgekeurde retourzending wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort.
Retouradres:
Slapy
Spinelstraat 23
9743 HS Groningen
Artikel 11 – Uitzonderingen herroepingsrecht
Van het herroepingsrecht zijn uitgesloten:
- Producten die om hygiënische redenen niet geschikt zijn voor retour nadat de verzegeling is verbroken (zoals slaapmaskers en andere persoonlijke verzorgingsproducten)
- Producten die zijn aangepast of gepersonaliseerd
- Producten die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd
- Producten die niet zijn geretourneerd in perfecte, ongebruikte staat
Artikel 12 – Eigendomsvoorbehoud
- Slapy blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Slapy.
- Tot die tijd kan Slapy zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de producten terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
- Indien Slapy een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Slapy het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.
Artikel 13 – Garantie
- De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijke fabricage, constructie of materiaal.
- De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant.
- Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd.
Artikel 14 – Klachtenregeling
- De klant dient een door Slapy geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Slapy daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
- Consumenten dienen Slapy uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
- Heeft u een klacht? Neem contact op via slapyzakelijk@gmail.com of telefonisch via 0634690061.
- Wij behandelen uw klacht zo snel mogelijk en reageren binnen 48 uur op uw klacht.
- U ontvangt altijd een eerste reactie op uw klacht binnen 48 uur na het indienen.
Artikel 15 – Ingebrekestelling
- De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Slapy.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Slapy ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Artikel 16 – Aansprakelijkheid Slapy
- Slapy is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Indien Slapy aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
- Slapy is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
- Indien Slapy aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het aankoopbedrag van het betreffende product.
- Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of ontbinding van de overeenkomst.
Artikel 17 – Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Slapy vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit.
Artikel 18 – Overmacht
- Een tekortkoming van Slapy in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant kan niet aan Slapy worden toegerekend in een van de wil van Slapy onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd.
- Tot de overmachtsituatie worden ook gerekend: noodtoestand, pandemie, stakingen, overheidsmaatregelen, onverwachte stroom-, internet-, computer- en telecomstoringen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en leveranciersstoringen.
- Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Slapy 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Slapy er weer aan kan voldoen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
Artikel 19 – Intellectueel eigendom
Alle inhoud van de website, waaronder teksten, afbeeldingen en productfoto's, zijn eigendom van Slapy en zijn beschermd door auteursrecht. Gebruik zonder toestemming is niet toegestaan.
Artikel 20 – Privacy en gegevensbescherming
Uw persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de geldende privacywetgeving (AVG/GDPR). Meer hierover leest u in ons privacybeleid op de website.
Artikel 21 – Wijziging algemene voorwaarden
- Slapy is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
- Grote inhoudelijke wijzigingen zal Slapy zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
- Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Artikel 22 – Overgang van rechten
- Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Slapy.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Artikel 23 – Slotbepalingen
- Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Slapy bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 24 – Toepasselijk recht en geschillen
- Op alle overeenkomsten tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
- De Nederlandse rechter in het arrondissement Noord-Nederland is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
- Partijen zullen eerst trachten geschillen in onderling overleg op te lossen.
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld op 1 augustus 2025 en zijn laatst bijgewerkt op: [ 12 augustus 2025 ]